Ett skarpt soundtrack för ett skarpt seende.

Här finns Glasögonmagasinets nya ljudidentitet – ett folkligt och familjärt soundtrack för att stärka varumärket.

Ljudlogotyp

Den primära ljudlogotypen är sjungen. Den är inbakad i musiken, men om man mot förmodan vill använda någon annan musik än varumärkesmusiken i t.ex. en reklam- eller informationsfilm så bör man ändå avsluta med ljudlogotypen. 

Den sekundära ljudlogotypen är instrumental och används då den vokala av någon anledning inte passar. Eller som variation, t.ex. som bumper i en podd. 

Primär

Sekundär

Varumärkesmusik

De långa versionerna kan antingen användas i sin helhet eller klippas ner till önskad längd. Det finns olika intensiteter i musiken för att passa olika budskap, sammanhang och medier. Båda versionerna går bra att prata över men underscore-versionen är förstås allra bäst i och med det sparsmakade arrangemanget. 

Fullversion

Underscore

Radio och sociala medier

Här finns några förkortade versioner som är speciellt anpassade till radio och sociala medier. Det går som sagt bra att klippa ut önskat antal sekunder från någon av de längre versionerna också. Radio 20s finns i två olika versioner. Den märkt GF har stängning av ett glasögonfodral efter ljudlogotypen, medan den andra inte har det. 

SoMe 15s

Radio 20s

Radio 20s – GF

Radio 30s

Vill ni ha mer?

Hör gärna av er om ni vill ha hjälp med fler versioner, längder eller hjälp med någon annan slags ljudproduktion. Kanske vill ni använda samma röst i reklamfilm som i radion? Om ni producerar videor och använder musiken får ni gärna skicka en länk, det är både kul att se och höra men också en möjlighet för mig att komma med ytterligare tips och råd kring användningen av musiken. 

Viktor Löfgren
073-500 35 55
viktor@sonara.se